4 x 10 minuter

Denna söndag har varit en riktig soffsöndag. Bara lite städning och tvättning har aktiverat fröken idag. Har ingen aning om var timmarna tagit vägen, men med lite surfning och slött söndagstvtittande rullar tiden ganska fort ändå.

Men helt försoffad har jag inte varit. Jag har, när regnet äntligen slutat, gett mig ut på söndagens löprunda. Löpa kanske är att ta i, men jogg blev det i alla fall, precis enligt schemat. I dag var det 4 x 10 minuter som stog på lappen utprintad från marathon.se, men efter lite timertrassel blev det i praktiken 1 x 17 min och 3 x 10. Nåja, det var ju åt rätt håll i alla fall.

Idag valde jag en ny runda som jag tidigare bara stavgått förut. Det är ett elljusspår utan elljus, om man så säger. Hmm Motionsspår heter det kanske då... Jag hade fått för mig att det skulle vara något planare än de andra rundorna jag har, men ack ack ack, det gick uppför och nerför här med... Men jag känner mig ändå lite stolt som i aktiv tid sprungit 47 minuter idag. Det trodde jag inte för en månad sedan.

Jag avslutar dagens blogg med att säga grattis till mina vänner i Norr som äntligen fått sin lilla Mini i går kväll. Lycka till med nya familjen!!

                                                              


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0