Cykeltur

Igår var det strålande sol i Reutlingen och 19 grader varmt. Njubart minst sagt. Jag slog upp ögonen strax före halv nio och rafsade fram kartan över cykel- och gångvägar i området. Nu skulle mountainbiken för första gången på allvar få sig en runda på tysk mark. Jag tittade ut en fin rutt, laddade in den i GPS:en i huvudet, åt frukost och gav mig iväg i halv elva snåret. Det blev kan man säga inte riktigt som jag tänkt mig:

Problem 1: Den inladdade kartan i huvudet stämde på ngt underligt vis inte överens med verkligheten....
Lösning: Skitsamma jag får väl se var jag hamnar, hur fel kan det bli....

Problem 2: Det är ett gytter av små vägar och stigar när man kommer ut i dessa skogar = Vilse
Lösning: Fråga en hurtig joggare om vägen

Problem 3: Vilse igen....
Lösning: Se fråga 2

Problem 4: Jäklar anåda vad det är kuperat i det här landet
Lösning: Finns ingen; Det är bara att växla ner till lägsta växeln, trampa på och flåsa som en flodhäst

Väl hemma igen efter en timmes flämtande var det lyckokänsla deluxe! Cykling är nog fasen den skönaste mortionsformen sommartid!

Kommentarer
Postat av: mamma

Lösning på problem 1,2 och 3: Ta med din riktiga gps nästa gång. Den i huvudet verkar vara ur funktion. Kram och var försiktig i trafiken.

2008-04-22 @ 07:09:47
Postat av: Ulrika

Hurra! Vad skönt det låter ...
Igår när jag kom till gymmet femöverskitbrottom hade jag packat mina superstora trosor och inte den sportbh, som jag trodde = går inte att träna utan = antiklimax!!
Kraaam

2008-04-22 @ 11:11:06
URL: http://pysseliten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0