Lite närmre ett blått hus

Jo det gick ju vägen till slut om än, som "Anonym" kommenterat, gick vi endast lite fattigare ur leken och att inget är klart förrän signaturen är på pappret :o) Men ett litet steg närmare är vi i alla fall. Nu ska tid för besiktning bokas och förhoppningsvis hittas inga jättestora fel och sedan är det dax för kontraktsskrivning.

Men det är mycket att tänka på och massor som måste fixas. Sjömannen och jag kom överens om att det nog börjar bli dax att skriva lista på varsitt håll när vi kommer på något nytt som måste kollas upp eller ordnas. Risken finns annars att något superduperviktigt glöms bort i villervallan. I mitt huvud är nog ännu mer villervalla som måste försöka säga upp och dona med allt som måste donas med här i Tyskland. Som tur är kan man ju språket någorlunda nu så det är tämligen enklare än att flytta hit...

   


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Stort GRATTIS! Ja, det är en del att tänka på, men en besiktning är ett jättebra stöd och frågorna kommer trilla in med den.

Om ni hittar större fel som går att åtgärda är det läge att diskutera priset igen, det går. Men förhoppningsvis är allt under kontroll och huset i toppskick!

2008-10-13 @ 18:36:34
URL: http://pysseliten.blogspot.com
Postat av: Anna Sunner

Hej min gamla vän!

Av en slump hittade jag din blogg...(Såg adressen på din faceb. sida) Hoppas att det är ok. att jag kikar in och ser vad du har för dig :-)

På väg hem ser jag, roligt!

Kikar in här snart igen...

Sköt om dig!

Kram kram

2008-10-14 @ 20:57:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0