2 månader

Nu är det bara två månader kvar tills flyttlasset hem rullar iväg. Det känns lite overkligt faktiskt. Jag promenerade runt på stan idag och funderade över vad jag kommer att sakna med Reutlingen. Själva staden tror jag faktiskt att jag kommer att sakna, speciellt lördagarna med marknaden och den obligatoriska lunchkorven i korvmojjen på torget. Sedan självklart den lilla gågatan med fackverkshusen och småbutikerna, bagerierna i varje hörn och inte minst också positivspelaren som outtröttligt står och vevar varje lördag. Klimatet är också något jag trivs med här, som idag, en oktoberdag som startar med frost och is på vindrutorna på bilarna och som mitt på dagen övergår till strålande solsken och 25 grader - inte alls dumt.

Sedan försökte jag komma på vad jag absolut inte kommer att sakna, men där blev det svårare, hittade bara en grej: Jag kommer inte sakna språket, det ska bli så skönt att alltid göra sig förstådd igen!

Att bo i Reutlingen har jag aldrig haft ngt emot egentligen, utan vad som varit påfrestandet är avståndet hem till nära och kära. Jag längtar efter att äntligen få dela ett hem på riktigt med sjömannen, äntligen få ett liv tillsammans som bara är vårt. Jag har också saknat att bara kunna åka till vänner och hälsa på utan att planera 7 veckor i förväg, och när mamma ringer och säger att hon bakar siktkakor ta bilen, stanna till vid Ica och köpa skivbar leverpastej (ett måste till siktkakor!!) och fara dit. 

Men snart så, är det möjligt igen.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Åh, det skulle vara härligt, att bara "svänga över" till mamma när hon bakar...

2008-10-18 @ 16:07:49
URL: http://pysseliten.blogspot.com
Postat av: Mamma

Du är alltid välkommen, med eller utan leverpastej. Kramar

2008-10-19 @ 21:33:29
Postat av: Marie

Ha, och då flyttar du till Fagersta :-) Kan inte låta bli att småle... Ja, det finns i och för sig ett konditori som är bra uppe i Fagersta. Annars få ni nöja er med fika- och matbröd på ICA i Västanfors. Funkar också helt okej när man inte hinner upp till Fagersta och inte bakat själv. Korven får väl bli en pizza på pizzerian i Västanfors, vet inte om kiosken vid stationen kanske har korv. Det får du ta reda på. (Annars är pizzan helt okej också) Prommenaden bland fackverkshusen får du ersätta med en tur längs vattnet, bort till hembygdsgården, den är fin. Kanske kan det finnas någon spelman där som kan ersätta positivspelaren :-) Ser fram emot att hälsa på er! Kram

2008-10-21 @ 08:51:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0