Pusselfeber

Nu i påskhelgen har jag haft Henrik här. Det har varit fantastiskt att ha honom här, men tyvärr så är ju underbart kort och i morse skjutsade jag honom till flygplatsen igen. Vi har fått myckert gjort, det gäller ju att ta vara på dagarna när man gemensamt kan fixa med saker. Som vanligt var det en lång lista med saker som vi sagt att "det gör vi när du komer ner". Med andra ord har vi haft en arbetspåsk.

Bland annat har vi har sytt och satt upp insynsskydd till balkongen, och lydiga som vi var köpte vi pippigul markisväv, precis som Dr Rall föreskrivit. Fredagen gick åt till denna aktivitet, fint blev det och det blev också lite mer privat. Skönt! Igår, när affärerna var öppna igen, åkte vi till Dänische Bettlager (Jysk) och köpte balkongmöbler. Det blev inte riktigt som vi tänkt från början, men det blev fint ändå.

Under helgen har vi även gjort misstaget att börja med ett pussel. Så nu har pusseldjävulen angripit mig och jag kan inte göra annat än att leta bitar. Egentligen borde jag både städa och tvätta, men vad är det med pussel som gör att man liksom inte kan låta bli att gå och rota i lådan efter "bara en bit till"?

                                                    image20
                                        En liten glimt av den nya balkongen från köksfönstret

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Pussel är kul!
Vi pusslade alltid ett under julhelgen när jag var barn. Hela familjen blev som besatta! Mamma limmade upp dem på kartong efter julen, så vi inte skulle kunna begå misstaget fler gånger, men så nästa jul fanns där ett nytt vansinnigt stort pussel att lägga.
Vad mysig din balkong ser ut att vara. Här är det minus fem grader och vi sitter inne och eldar och jäser efter gårdagens kalkonmiddag.

2008-03-23 @ 19:14:36
URL: http://pysseliten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0