Nya bekantskaper

Jag har blivit svensklärarinna! :o) Det är svårare än man kan tro. Visst kan jag snacka svenska, men hur språket är uppbyggt...ja det är jag ingen fena på.

Så här är det. En dag förra veckan dök det upp ett mail i inboxen från en intern adress, där det var en Sabine som undrade om jag inte kunde hjälpa henne och sin man med sina svenskstudier. Dom läser svenska för att så småningom uppfylla sin dröm att flytta till Sverige. En semesterresa i Svearike gjorde att dom blev förälskade i landet och bestämde sig för att en dag flytta dit. Språket behöver man, så sagt och gjort började dom en kurs i svenska, och för att komma lite fortare framåt tog dom kontakt med mig.

Självklart svarar man ja på en sådan fråga. Det är ju inte så att jag har obegränsat med bekanta här nere, så jag såg det också som en chans att eventuellt hitta ett par nya vänner. Nu har vi bara setts ett par gånger hittills, men det är helt klart supertreviga människor som jag kan tänka mig umgås mer med.

När man minst anar det dyker det upp ljusglimtar i mörkret.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Vad trevligt! Man får liksom ett annat perspektiv på det där med vänner när man är långt hemifrån. Helt plötsligt måste man jobba lite på det...
Kram till dej!
(Här är det melodifestivalkväll, men jag behövde en paus!)
/Ulrika

2008-02-09 @ 20:53:44
URL: http://pysseliten.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0