Sköna Söndag

Jag börjar mer och mer tycka om söndagarna i Tyskland. Jag tror jag behövde en invänjningsperiod för att helt enkelt acceptera att man inte kan göra ngt på söndagar. Det är bara att ta det lugnt och relaxa! Man kan inte stressa ut och leta julklappar, shoppa eller handla mat utan det är bara att luta sig tillbaka. Jag tror egentligen att det är rent utav nyttigt.

En vanlig söndag börjar med en slö morgon, ingen idé att stressa upp, så vakna vid 9, läsa bok ngn timme för att sedan släntra upp och käka frukost. Sedan blir det till att ta itu med veckans städning. Med vita klinkersgolv i kök och badrum så är det ett måste att städa. Vartenda litet tappat hårstrå syns med härlig kontrast mot det vita golvet och ser äckligt ut där ligger, huhh... När dagens största uppgift är klar kan det bli lite bokläsning och en promenad, kanske lite bakning och TV-tittande.

Idag har det sett ut ganska precis så. Jag toppade eftermiddagen med att baka pepparkakor av den pepparkaksdeg jag så latmaskaktigt köpt på Ikea. Men man ska ju inte jobba ihjäl sig så här på helgen :o)

Med andra ord en slö skön söndag!

                                             image13

Kommentarer
Postat av: mamma

Vilka fina pepparkakor. Brände du inte en enda plåt? eller är dom inte med på bild?

2007-12-09 @ 19:50:53
Postat av: Ulrika

Låter behagligt! Håller med mamman, *misstänkt* snygga pepparkakor!! Här blev det också bakat: två sorters lussekatter, glutenfria frukostfrallor och havreflarn...riktigt hurtigt för att vara mej ;)
Kram,
Ulle

2007-12-09 @ 21:39:58
URL: http://pysseliten.blogspot.com/
Postat av: Ulrika

Idag har du namnsdag. Grattis!!

2007-12-10 @ 20:13:23
URL: http://pysseliten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0